Vlotter sensor | water of olie
Een vlotter sensor is in bepaalde situaties beter geschikt dan een watersensor of detectielint:
- Detecteren van niet-geleidende vloeistoffen, zoals demi water
- Alarm-melding in lekbak of bassin, als de vloeistof een bepaald niveau passeert
- Potentiaalvrij schakelcontact voor vloeistof-niveau, t.b.v. bewaking of besturing
Water, olie, benzine, diesel
Deze vlottersensor is bestand tegen leidingwater, regenwater, afvalwater en diverse andere vloeistoffen. (NB: voor diesel, benzine of olie dient u de zwarte nylon uitvoering te bestellen). De montagehoogte bepaalt het schakelpunt van de vlotter. Vanaf de onderzijde gerekend is een niveau van minimaal 8,5 mm nodig om het schakelcontact aan te spreken.
Aansluiten op watermelder
De vlotter-sensor kan worden aangesloten op een
watermelder of
niveauregeling, in de plaats van een conductiesensor. De 2-draads signaalleiding mag worden verlengd tot 50 m.
Vlotter-sensor schakelfunctie NO-NC
Wanneer lekkage optreedt zal de vlotter gaan drijven en het schakelcontact sluiten. Het vlotterlichaam (de drijver) kunt u omdraaien om de schakelfunctie te veranderen. Van NC (normally closed) naar NO (normally open), of omgekeerd. Vlotter-stand voor alarm toepassingen: magneetring aan onderzijde = NO = contact open in de laagste stand.
Vlotter sensor - technische gegevens
- Detectieprincipe: elevatie-sensor
- Uitvoering: waterdichte vlotter
- Montage: uitsluitend verticaal
- Voor water: polypropyleen (wit)
- Voor olie, benzine: nylon (zwart)
- Werktemperatuur: -10...+80 °C
- Schakelcontact: NO of NC
- Schakelvermogen: < 40 W
- Schakelspanning: < 50 Vac
- Lengte: totaal ca. 45 mm
- Vlotter diameter: 25 mm
- Schakelniveau: > 8,5 mm
- Bevestiging: moer M8
- Fabrikant: Euroswitch
- Kabellengte: ca. 2 m
- Gewicht: ca. 12 g
- Keurmerk: CE